MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA TATABÁNYA Tatabánya, Esztergomi út 6.

Nevünk 2021. szeptember 1-től Pólya György Általános Iskola Esztergomi Úti Telephelye

 

 

Történelem

5. évfolyam

Témakör

Óraszám

Személyes történelem

6

Fejezetek az ókor történetéből

17

A kereszténység

5

A középkor világai

15

Képek és portrék az Árpád-kor történetéből

20

Évente két mélységelvű téma

9

Összes óraszám:

72

 

6. évfolyam

Témakör

 óraszám

Képek és portrék a középkori magyar állam virágkorából

10

Új látóhatárok

11

Portrék és történetek Magyarország kora újkori történetéből

13

Élet a kora újkori Magyarországon

6

Forradalmak kora

9

A magyar nemzeti ébredés és polgárosodás kora

15

Évente két mélységelvű téma 

8

Összes óraszám:

72

 

7. évfolyam

Témakör

óraszám

A modern kor születése

9

A dualizmus kora: felzárkózás Európához

10

Az első világháború és következményei

12

Totális diktatúrák

7

A Horthy-korszak

10

A második világháború

12

Népesedés és társadalom

6

Két mélységelvű téma 

6

Összes óraszám:

72

 

8. évfolyam

Témakör

 óraszám

A megosztott világ

6

Magyarország szovjetizálása

8

A forradalomtól az ezredfordulóig

15

Együttélés a Kárpát-medencében

8

A demokratikus állam

7

Régiók története

14

Mérlegen a magyar történelem

8

Két mélységelvű téma 

6

Összes óraszám:

72

 

Állampolgári ismeretek

8. évfolyam

Témakör neve

óraszám

Család; a családi szocializáció jellemzői, a hagyományos családmodell

4

A család gazdálkodása és pénzügyei

4

Településünk, lakóhelyünk megismerése

6

Nemzet, nemzetiség; a haza iránti kötelezettségeink

7

A magyar állam alapvető intézményei, az állam szerepe a gazdaságban

5

Mindennapi ügyintézés; felkészülés a felnőttkori szerepekre, feladatokra

4

A fogyasztóvédelem alapjai

3

A nagy ellátórendszerek: köznevelés, egészségügy és szociális ellátás

3

Összes óraszám:

36

 

 

 

Hon és népismeret

 

6. évfolyam

Témakör neve

óraszám

Az én világom

6

Találkozás a múlttal

20

Örökségünk, hagyományaink, nagyjaink

10

Összes óraszám:

36

 

 

 

 

 

Etika

Témakör neve

1.o.

2.o.

  1. Éntudat – Önismeret

6

6

  1.  Család – Helyem a családban

7

7

  1. Helyem az osztály közösségében

6

6

  1. A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – Helyem a társadalomban

5

5

  1. A természet rendjének megőrzése a fenntarthatóság érdekében

6

6

  1. Az európai kultúra hatása az egyén értékrendjére

6

6

Összes óraszám:

36

36

 

Témakör neve

3.o.

4.o.

  1. Éntudat – Önismeret

5+1

5+1

  1.  Család – Helyem a családban

6+1

6+1

  1.  Helyem az osztály közösségében

6

6

  1. A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – Helyem a társadalomban

5

5

  1. A természet rendjének megőrzése a fenntarthatóság érdekében

6

6

  1. Az európai kultúra hatása az egyén értékrendjére

6

6

Összes óraszám:

36

36

 

5. évfolyam

Témakör neve

óraszám

1. Éntudat – Önismeret

12

2. Család – Helyem a családban

12

3. Társas tudatosság és társas kapcsolatok – Helyem a társas-lelkületi közösségekben

12

Összes óraszám:

36

 

 

 

 

6. évfolyam

Témakör neve

óraszám

1.      A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – helyem a társadalomban

12

2.       A természet rendjének megőrzése, a fenntartható jövő

12

3.       Az európai kultúra emberképe, hatása az egyén értékrendjére

12

Összes óraszám:

36

 

7.évfolyam

Témakör neve

óraszám

1. Éntudat – Önismeret

12

2.   Család – Helyem a családban

12

3.   Társas tudatosság és társas kapcsolatok – Helyem a társas-lelkületi közösségekben

12

Összes óraszám:

36

 

8. évfolyam

Témakör neve

óraszám

1.      A társas együttélés kulturális gyökerei: Nemzet – helyem a társadalomban

12

2.       A természet rendjének megőrzése, a fenntartható jövő

12

3.       Az európai kultúra emberképe, hatása az egyén értékrendjére

12

Összes óraszám:

36

 

 

Környezetismeret

Témakör neve

3. évf.

4. évf.

Megfigyelés, mérés

8

4

Az élettelen környezet kölcsönhatásai

-

8

Tájékozódás az időben

8

-

Tájékozódás a térben

8

-

Hazánk, Magyarország

-

6

Életközösségek lakóhelyünk környezetében

8

12

Testünk, egészségünk

2

4

Projektóra

2

2

Összes óraszám:

36

36

 

Természettudomány

 

5. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Anyagok és tulajdonságaik

12

Mérések, mértékegységek, mérőeszközök

8

Alapvető térképészeti ismeretek

8

Topográfiai alapismeretek

8

Alapvető légköri jelenségek és folyamatok

8

Gyakorlati jellegű térképészeti ismeretek (Az iskola környékének megismerése során, terepi munkában)

8

A növények testfelépítése

10

Az állatok testfelépítése

10

Összesen:

72

 

6. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Tájékozódás az időben

6

A Föld külső és belső erői, folyamatai

10

Az erdők életközössége és természeti-környezeti problémái

12

A mezők és a szántóföldek életközössége, természeti-környezeti problémái

10

Vízi és vízparti életközösségek és természeti-környezeti problémái

12

Az energia

6

Megfigyelés, kísérletezés, tapasztalás

8

Az emberi szervezet felépítése, működése, a testi-lelki egészség

8

Összesen:

72 óra

 

 

 

Kémia

 

Kémia 7. évfolyam:

Témakör neve

Óraszám

A kísérleti megfigyeléstől a modellalkotásig

16

Az anyagi halmazok

7

Atomok, molekulák és ionok

21

Kémiai reakciók

10

Összes óraszám:

54

 

 

Kémia 8. évfolyam:

Témakör neve

Óraszám

Az anyagi halmazok

6

Kémiai reakciók

13

Kémia a természetben

12

Kémia a mindennapokban

23

Összes óraszám:

54

 

 

 

 

 

Fizika

 

Témakör neve

7. évfolyam

8. évfolyam

Bevezetés a fizikába (1)

8

0

Az energia (5)

6

2

Mozgás közlekedés és sportolás közben (2)

10

0

Lendület és egyensúly (2, 4)

5

5

Víz, levegő és szilárd

anyagok a háztartásban és a

környezetünkben (3, 4)

14

0

Elektromosság a

háztartásban (4)

0

14

Világítás, fény, optikai

eszközök (4)

0

12

Hullámok (3, 4)

4

6

Környezetünk globális

problémái (6)

4

2

Égi jelenségek megfigyelése

és magyarázata (6)

0

10

Ismétlés/Szabadon felhasználható

3

3

Összes óraszám:

51+3

51+3

 

 

 

 

Biológia

 

7. évfolyam

Témakör neve

 Óraszám

A biológia tudománya

2

Az élet kialakulása és szerveződése

4

1.Az élővilág fejlődése

4

2.Az élővilág országai

8

Bolygónk élővilága

20

Életközösségek vizsgálata

7

A természeti értékek védelme

Az élővilág és az ember kapcsolata, fenntarthatóság

4

Az élővilág és az ember kapcsolata, fenntarthatóság

 5

Összesen

54

 

 

8. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

1.Az emberi szervezet I. – Testkép, testalkat, mozgásképesség

12

2.Az emberi szervezet II. – Anyagforgalom

12

3.Az emberi szervezet III. – Érzékelés, szabályozás

12

4.Szaporodás, öröklődés, életmód

9

1.Egészségmegőrzés, elsősegély

9

Összes óraszám:

54

 

 

 

 

Földrajz

 

7. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Tájékozódás a földrajzi térben

6

A földrajzi övezetesség rendszere

12

Életünk és a gazdaság: a pénz és a munka világa

12

A távoli kontinensek eltérő fejlettségű térségei, tipikus tájai

Az Európán kívüli kontinensek földrajza

24

 

 

Heti 1,5 órában:

54 óra

 

 

8. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Európa eltérő fejlettségű térségei, tipikus tájai: Európa földrajza

20

A Kárpát-medence térsége

6

Magyarország földrajza

24

Közvetlen lakókörnyezetünk földrajza        

4

Heti 1.5 órában:

54 óra

 

 

 

 

 

Első idegen nyelv: Angol

3. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

14

Public matters

3

Topics concerning classroom activities

6

Cross-curricular topics and activities

2

English and language learning

2

Intercultural topics

2

Current topics

2

Entertainment and playful learning

3

Gaining and sharing knowledge

2

Összes óraszám:

36

 

 

4. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

35

Public matters

5

Topics concerning classroom activities

16

Cross-curricular topics and activities

6

English and language learning

6

Intercultural topics

14

Current topics

7

Entertainment and playful learning

11

Gaining and sharing knowledge

8

Összes óraszám:

108

 

 

 

 

5. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

35

Public matters

5

Topics concerning classroom activities

16

Cross-curricular topics and activities

6

English and language learning

6

Intercultural topics

14

Current topics

7

Entertainment and playful learning

11

Gaining and sharing knowledge

8

Összes óraszám:

108

 

 

6. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

35

Public matters

5

Topics concerning classroom activities

16

Cross-curricular topics and activities

6

English and language learning

6

Intercultural topics

14

Current topics

7

Entertainment and playful learning

11

Gaining and sharing knowledge

8

Összes óraszám:

108

 

 

 

 

7. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

35

Public matters

5

Topics concerning classroom activities

16

Cross-curricular topics and activities

6

English and language learning

6

Intercultural topics

14

Current topics

7

Entertainment and playful learning

11

Gaining and sharing knowledge

8

Összes óraszám:

108

 

 

8. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Personal topics and topics concerning immediate environment and nature

35

Public matters

5

Topics concerning classroom activities

16

Cross-curricular topics and activities

6

English and language learning

6

Intercultural topics

14

Current topics

7

Entertainment and playful learning

11

Gaining and sharing knowledge

8

Összes óraszám:

108

 

 

 

 

Első idegen nyelv: Német

 

3. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

12

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

5

Fächerübergreifende Themen und Situationen

5

Bezüge zur Zielsprache

2

Bezüge zu interkulturellen und landeskundlichen Themen

2

Spielerisches Lernen

6

Unterhaltung

2

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

2

Összes óraszám:

36

 

 

4. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

34

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

18

Fächerübergreifende Themen und Situationen

10

Bezüge zur Zielsprache

5

Bezüge zu interkulturellen und landeskundlichen Themen

10

Spielerisches Lernen

15

Unterhaltung

10

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

6

Összes óraszám:

108

 

 

5. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

26

Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens

8

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

10

Fächerübergreifende Themen und Situationen

10

Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen

10

Interkulturelle und landeskundliche Themen

14

Aktuelle Themen

10

Unterhaltung und spielerisches Lernen

12

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

8

Összes óraszám:

108

6. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

25

Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens

20

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

5

Fächerübergreifende Themen und Situationen

5

Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen

5

Interkulturelle und landeskundliche Themen

14

Aktuelle Themen

12

Unterhaltung und spielerisches Lernen

12

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

10

Összes óraszám:

108

 

 

7. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

32

Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens

10

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

12

Fächerübergreifende Themen und Situationen

10

Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen

6

Interkulturelle und landeskundliche Themen

8

Aktuelle Themen

8

Unterhaltung

12

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

10

Összes óraszám:

108

 

 

8. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Themen und Situationen im persönlichen Bereich und im Bereich der unmittelbaren Umgebung und Umwelt

28

Themen und Situationen im Bereich des öffentlichen Lebens

15

Themen und Situationen im Bereich des Klassenraums

8

Fächerübergreifende Themen und Situationen

5

Bezüge zur Zielsprache und zum Sprachenlernen

8

Interkulturelle und landeskundliche Themen

10

Aktuelle Themen

8

Unterhaltung

16

Wissenserwerb, Wissensvermittlung

10

Összes óraszám:

108

 


 

Ének-zene

Témakör neve

1-4 évfolyam

Zeneművek/Énekes anyag

35

Zeneművek/Zenehallgatás

15

Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés

8

Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés

7

Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás

7

Összes óraszám:

72

 

 

5. évfolyam

Témakör

Óraszám

Zeneművek/Énekes anyag

34 óra

Zeneművek/Zenehallgatás

14 óra

Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés

8 óra

Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés

6 óra

Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás

6 óra

Ismétlés, rendszerezés

4 óra

Összesen:

72 óra

 

6. évfolyam

Témakör

Óraszám

Zeneművek/Énekes anyag

17óra

Zeneművek/Zenehallgatás

7 óra

Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés

4 óra

Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés

3 óra

Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás

3óra

Ismétlés, rendszerezés

2 óra

Összesen:

36 óra

 

 

 

 

7. évfolyam

Témakör

Óraszám

Zeneművek/Énekes anyag

14 óra

Zeneművek/Zenehallgatás

12 óra

Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés

3 óra

Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés

3 óra

Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás

2 óra

Ismétlés, rendszerezés

2 óra

Összesen:

          36 óra

 

 

8. évfolyam

Témakör

Óraszám

Zeneművek/Énekes anyag

14óra

Zeneművek/Zenehallgatás

12 óra

Zenei ismeretek/Ritmikai fejlesztés

3 óra

Zenei ismeretek/Hallásfejlesztés

3 óra

Zenei ismeretek/Zenei írás, olvasás

 2 óra

Ismétlés, rendszerezés

2 óra

Összesen:

36 óra

 

 

 

 

 

Vizuális kultúra

Témakör neve

1.évf.

2.évf.

3.évf.

4.évf.

Vizuális kifejezőeszközök – Érzékelés, jellemzők, tapasztalat

horizontálisan beépül a többi témakörbe

 

 

 

Síkbeli és térbeli alkotások – Mese, fantázia, képzelet, személyes élmények

32

30

22

16

Vizuális információ – Vizuális jelek a környezetünkben

6

6

8

10

Médiahasználat – Valós és virtuális információk

6

6

10

10

Álló- és mozgókép – Kép, hang, történet

6

6

8

10

Természetes és mesterséges környezet – Valós és kitalált tárgyak

10

12

10

12

Természetes és mesterséges környezet – Közvetlen környezetünk

12

12

14

14

Összes óraszám:

72

72

72

72

 

 

5. ÉVFOLYAM

Témakör neve

Óraszám

Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok

5

Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió

5

Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei

4

Tér és időbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei

6

Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete

4

Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat

6

Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció

4

Iskolai program: témahét, témanap, projektnap

2

Összes óraszám:

36

 

 

 

 

6. ÉVFOLYAM

Témakör neve

Óraszám

Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok

5

Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió

5

Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei

6

Tér és időbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei

4

Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete

4

Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat

4

Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció

6

Iskolai program: témahét, témanap, projektnap

2

Összes óraszám:

36

 

 

7. ÉVFOLYAM

Témakör neve

Óraszám

Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok

6

Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió

4

Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei

3

Időbeli és térbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei

5

Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete

6

Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat

6

Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció

4

Iskolai program: témahét, témanap, projektnap

2

Összes óraszám:

36

 

8. ÉVFOLYAM

Témakör neve

Óraszám

Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok

4

Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió

6

Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei

5

Időbeli és térbeli viszonyok – Tér és idő vizuális megjelenítésének lehetőségei

3

Vizuális információ és befolyásolás – Kép és szöveg üzenete

6

Környezet: Technológia és hagyomány – Hagyomány, design, divat

4

Környezet: Technológia és hagyomány – Tárgyak, terek, funkció

6

Iskolai program: témahét, témanap, projektnap

2

Összes óraszám:

36

 

 

Dráma és színház

5. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Szabályjátékok, népi játékok

7

Dramatikus játékok (szöveggel, hanggal, bábbal, zenével, mozgással, tánccal)

4

Rögtönzés

5

Saját történetek feldolgozása

5

Műalkotások feldolgozása

5

Dramaturgiai alapfogalmak

3

A színház kifejezőeszközei (szöveg, hang, báb, zene, mozgás, tánc)

2

Színházi műfajok, stílusok

2

Színházi előadás megtekintése

3

Összes óraszám:

36

 

 

 

Technika és tervezés

 

Témakör neve

1. évf.

2. évf.

3. évf.

4. évf.

Otthon – család – életmód

7

7

8

8

Anyagok a környezetünkben

4

4

4

4

Közlekedés

3

5

3

3

Tárgykészítés különböző anyagokból, építés, szerelés

16

15

15

15

Jeles napok, ünnepek

6

5

6

6

Összesen

36

36

36

36

 

5. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Gazdálkodás, munkamegosztás

8

Otthon a lakásban

6

Táplálkozás és ételkészítés

8

Textiltechnika, anyaghasználat

6

Szabad alkotás

8

Összes óraszám:

36

 

6. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

Gazdálkodás, munkamegosztás

8

Otthon a lakásban

6

Táplálkozás és ételkészítés

8

Textiltechnika, anyaghasználat

6

Szabad alkotás

8

Összes óraszám:

36

 

7. évfolyam

Témakör neve

Óraszám

A települések közműellátása, a legfontosabb közművek, közszolgáltatások

4

Korszerű, egészséges lakás és lakókörnyezet

8

Az egészséges település

6

Közlekedés, közlekedési rendszerek

4

Komplex modellezési feladat

6

Szabad alkotás

8

Összes óraszám:

36

 


 

Digitális kultúra

 

Témakör neve

3. évfolyam

4. évfolyam

A digitális világ körülöttünk

6

2

A digitális eszközök használata

10

4

Alkotás digitális eszközökkel

12

8

Információszerzés az e-Világban

4

4

Védekezés a digitális világ veszélyei ellen

4

2

A robotika és a kódolás alapjai

0

16

Összes óraszám:

36

36

 

Témakör neve

5. évfolyam

6. évfolyam

Algoritmizálás és blokkprogramozás

5

9

Online kommunikáció

3

2

Robotika

4

7

Szövegszerkesztés

0

12

Bemutatókészítés

8

0

Multimédiás elemek készítése

8

0

Az információs társadalom, e-Világ

4

2

A digitális eszközök használata

2

2

összesen:

34

34

Ismétlés, számonkérés  Szabad órakeret (5 %)

2

2

összesen:

36

 

 

 

 

Témakör neve

7. évfolyam

8. évfolyam

Algoritmizálás és blokkprogramozás

7

8

Online kommunikáció

2

2

Robotika

4

4

Szövegszerkesztés

8

0

Bemutatókészítés

6

0

Multimédiás elemek készítése

3

3

Táblázatkezelés

0

12

Az információs társadalom, e-Világ

2

2

A digitális eszközök használata

2

2

összesen:

34

34

Ismétlés, számonkérés

Szabad órakeret (5 %)

2

2

összesen:

36

36

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 242
Tegnapi: 61
Heti: 303
Havi: 3 382
Össz.: 792 820

Látogatottság növelés
Oldal: PEDAGÓGIAI PROGRAM /folyt/
MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA TATABÁNYA Tatabánya, Esztergomi út 6. - © 2008 - 2024 - morasuli.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »